دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » کلاهبرداری ازطریق ارسال اپلیکیشن جعلی ثنا 

کلاهبرداری ازطریق ارسال اپلیکیشن جعلی ثنا 

کد خبر: 1385

 رئيس پليس فتا استان از شناسايي و دستگيري فردي كه اقدام به ارسال پيامک جعلی با عنوان"شکوائیه علیه شما"و برداشت700 میلیون ریال از حساب شهروندان کرده بود خبر داد. 

رخدادشهر: سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي گفت: در پی ارائه مرجوعه قضائي توسط شهروندان مبني بر برداشت غير مجاز از حساب بانكي آنها پس از ورود به لينکي ناشناس جهت پرداخت هزينه احراز هويت در سامانه ثنا، بررسي موضوع در دستور کار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: مأموران دریافتند که شاکيان پس از دريافت پيامکي با عنوان "شکوائيه عليه شما" و ورود به لينک معرفي شده، برنامه اي با عنوان اپليکيشن قوه قضائيه را دانلود کرده که این برنامه جهت احراز هويت مبلغ 20 هزار ريال از کاربران درخواست کرده و پس از آن کل موجودي حساب آنها برداشت شده است.

رئيس پليس فتا استان تصریح کرد: در بررسي هاي اوليه مشخص مي شود درگاه بانکي که شاکيان از طريق آن اقدام به پرداخت وجه كرده اند، درگاهي جعلي بوده که اطلاعات حساب بانکي آنان را به سرقت برده است و اپليکيشن جعلي نيز با دسترسي به پيامک ها اقدام به سرقت رمز دوم يکبار مصرف کرده  و با دسترسي به ليست مخاطبين پيامک مذکور را مجدداً براي ساير افراد ارسال مي کند.

 به گزارش پايگاه خبري پليس، این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات تخصصي و فني کارشناسان موفق به شناسايي فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی هوشمندانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحويل مرجع قضايي شد به شهروندان توصيه کرد: پيامک ارسالي از سوي قوه قضاييه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لينک است، بنابراين جهت مشاهده ابلاغ الکترونيک قضايي نياز به واريز وجه نمي باشد و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به ساير سايت‌ها و دانلود اپليکيشن‌هاي مختلف جداً خودداري کنند.

انتهای پیام/

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید